• Regiotaxi Holland Rijnland

Zorgen over regiotaxi

KAAG EN BRAASSEM De regiotaxi moet een nieuw onderzoek uitvoeren, waar het gaat om de klanttevredenheid van haar gebruikers uit Kaag en Braassem.

Onlangs werden de resultaten bekend gemaakt en daarin stond, dat de taxiklanten uit deze gemeente zeer tevreden zouden zijn. Maar slechts dertien inwoners hebben hun mening gegeven. En dat zijn te weinig respondenten, om daar een goed beeld bij te krijgen, vond voorzitter Leny van Luling van de Adviesraad Sociaal Domein. ,,We willen een meer representatief onderzoek, want zo hebben we geen zicht op wat de inwoners vinden.'' Wethouder Floris Schoonderwoerd was het hier mee eens. ,,Het goede rapportcijfer (in het onderzoek, JD) was gebaseerd op zó weinig aanmeldingen, dat we daar niet van uit konden gaan. We hebben aangegeven, dat er een beter onderzoek moet plaatsvinden.'' Hij riep de leden van de Adviesraad op, om negatieve ervaringen door te geven aan het gemeentebestuur. De Cliëntenadviesraad Alphen aan den Rijn gaat nog een stap verder. Voorzitter Kees Slingerland wil dat het bestuursorgaan Holland Rijnland nu al maatregelen neemt. Voor het verbeteren van de dienstverlening moeten meer gekwalificeerde chauffeurs en meer taxi's worden ingezet. En de ritten moeten beter gepland worden, zodat gebruikers niet onnodig hoeven te wachten. En als er klachten zijn, zouden die klachten niet via een 0900 nummer gemeld moeten worden, maar met klachtenkaarten (met postzegel), die bij de chauffeurs kunnen worden aangevraagd.